Nespokojnosť so starostlivosťou v zariadeniach sociálnych služieb

V sektore sociálnych služieb neexistuje špecializovaná inštitúcia, ktorá by vykonávala dohľad nad kvalitou poskytovaných sociálnych služieb podobne ako v sektore zdravotníctva Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách upravuje výkon dohľadu nad dodržiavaním tohto zákona a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov pri poskytovaní sociálnych služieb, ktorý vykonáva MPSVR SR ( §99 až 104 a ďalšie zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách)

Prijímateľ sociálnej služby, vo väčšine prípadov, podpisuje s poskytovateľom sociálnej služby zmluvu, kde sú definované všetky podmienky pre poskytovanie služby vrátane pravidiel, ako postupovať v prípade nespokojnosti s poskytovanými službami.

Vo väčšine prípadov je prvým stupňom pre sťažnosť priamo poskytovateľ sociálnej služby alebo zriaďovateľ poskytovateľa sociálnej služby – obec, vyšší územný celok.

Je pomerne zložité sťažovať sa na úroveň služieb poskytovateľa poskytovateľovi, najmä ak sťažujúci sa alebo príbuzný sťažovateľa v tomto zariadení naďalej zostáva. Je vhodné poslať takúto sťažnosť v kópii zriaďovateľovi a tomu, kto povolenie na poskytovanie sociálnych služieb vydal, aby sa predišlo neobjektívnemu posudzovaniu sťažnosti.

Najvyšším kontrolným orgánom pre túto oblasť je Ministerstvo práce, sociálnych služieb a rodiny SR, ktoré má vo svojej organizačnej štruktúre zriadený samostatný kontrolný útvar.

Sťažnosť treba poslať na adresu:

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Sekcia kontroly
Odbor dohľadu nad poskytovaním sociálnych služieb
Špitálska 4 – 8
Bratislava 816 43

 

Na zlepšenie týchto stránok používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie TU